Довгою і повною пригод була подорож наших друзів. Нарешті члени експедиції потрапили на територію України, де колись у 448 році візантійський посол, перебуваючи у таборі Аттіли , спостерігав за життям і звичаями гунів, назвав речі, які вони споживали, двома українськими словами. На території цієї області України є пам'ятник-садиба зачинателю нової української літератури. Після виснажливої подорожі наші друзі зупинилися на горі, яка знаходиться на околиці села Чорнухи, де колись давно проходив торговий шлях і мандрівний філософ, який відомий усьому світу словами "Світ ловив мене, але не спіймав", любив зустрічати чумаків, які поверталися з Криму. Втомилися члени експедиції, а особливо наймолодший учасник - шестикласник Петрусь, який дуже цікавився історією, обрядами нашого народу. Після смачної вечері полягали спати. Сниться Петрусю сон. Нібито він спостерігає дивну подію: він бачить наших предків-слов'ян, які виконували цікавий обряд над кістками давно померлої людини. Цей обряд проводився через кілька років після смерті людини. Наші предки вважали, що покійника треба звільнити від гріхів, зняти з нього прокляття через очищення останків небіжчика. Цей обряд дав назву сталому сполученню слів, яке починається з найбільш уживаної літери в українській абетці. У сучасному житті він є синонімом певних слів, які вказують на негативні риси вдачі людей.
ЗАВДАННЯ №2
1. Назвіть місце ( область України), де зупинилася експедиція. (1бал)
2. Як звали візантійського посла, які слова він записав? (1бал)
3. Як називається гора, біля якої зупинилися члени експедиції? (1бал)
4. Згадайте і запишіть імена зачинателя нової української літератури та філософа. (1бал)
5. Яка найуживаніша літера в українському алфавіті? (1бал)
6. Відгадайте, про яке стале сполучення слів йде мова . Що означає воно у сучасній українській мові? До яких слів виступає синонімом? Як по-іншому можна назвати вислів "стале сполучення слів"? (4бали)
7. Створіть мотиватор або демотиватор, який би висвітлював проблеми української мови. Присилайте його на електронну пошту вчителя (2 бали)
7. Створіть мотиватор або демотиватор, який би висвітлював проблеми української мови. Присилайте його на електронну пошту вчителя (2 бали)
sashko_natalia@ukr.net
Допоможуть у створенні мотиватора та демотиватора матеріали, уміщені на сторінці "Використані джерела"
Форма для відповідей
Немає коментарів:
Дописати коментар